Jdi na obsah Jdi na menu

Autobusové nádraží Pankác

13. 6. 2011

Autobusové nádraží Pankrác před demolicí v roce 2006:

 

autobusové nádraží Pankrác

autob.-nadrazi-06-02.jpg

autob.-nadrazi-06-20.jpg


Z historie:

Pankrác se zapsala do historie svýmautobusovým nádražím Pankrác v tom smyslu, že je to – historicky první nádraží tohoto typu v Praze . Bylo slavnostně otevřeno 7. července 1947  a na historické fotografii z roku 1968 je pod číslem 6. Z nádraží se jezdily linky do Jižních Čech, na Benešovsko a do Posázaví.  Kapacita byla asi 200 spojů denně a počet cestujících  postupně narostl na 11 000 denně.

 

1968-web.jpg

 

autob.-nadrazi-06-05.jpgV roce 1986 bylo uzavřeno s tím, že bude rekonstruováno tak, aby zde mohlo být odbavováno 700 autobusů denně. V roce 1990 vzniklo sdružení Občanská iniciativa Pankráce, která se zasazovala o zrušení záměru dokončit rekonstrukci a zprovoznit autobusové nádraží, protože většina obyvatel bezprostředně sousedících domů proti provozu tohoto nádraží v sousedství bytů protestovala. Na základě těchto protestů se vedení městské části Praha 4 rozhodlo rekonstrukci nádraží zastavit a dohodlo s investorem změnu projektu tak, že areál bude sice dokončen, ale v budovách původně určených pro nádraží vznikne nová (na Pankráci již třetí) tržnice. Ta byla otevřena počátkem roku 2000, fungovala ale jen krátce. V roce 2006 byla zbořena a na jejím místě byl v prosinci 2008 otevřen administrativní komplex Gemini.

autobusové nádraží Pankrác

administrativni-centrum-gemini.jpg


 

Náhledy fotografií ze složky Autobusové nádraží Pankrác

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Petr - Fotka

5. 12. 2011 9:05

Bylo by fajn někde sehnat detailní fotografii z doby před rekonstrukcí, ale alespoň díky za ten snímek z r.68